Page content

article content

Wat Zijn LinkedIn Lead Advertenties En Hoe Zet Je Ze In?

LinkedIn lead advertenties inzetten kan een uitstekende manier zijn voor B2B bedrijven om leads te genereren. Het is een gebruiksvriendelijke manier om de juiste contactgegevens van jouw doelgroep te krijgen.

Geen zin om te lezen, bekijk hier hetzelfde verhaal in video.

 

De LinkedIn lead advertenties zijn er alsvolgt uit:

Linkedin lead advertenties

 

De vorm van adverteren kan voor diverse doeleinden worden ingezet. Dit zijn de 3 meest voorkomende manieren:

  1. Downloaden van een weggever. Bijvoorbeeld een gratis e-book, cheat sheet of een whitepaper.
  2. Een aanvraag doen voor bijvoorbeeld een proefrit, een consult met korting, een offerte, een gratis proefmaand, of een andere aanbieding.
  3. Solliciteren voor een functie of je gegevens achterlaten om meer informatie over een functie te ontvangen

Het gebruik van LinkedIn leadadvertenties heeft 2 grote voordelen.

#1. Met LinkedIn leadadvertenties blijf binnen het LinkedIn platform

Ten eerste omzeil je het gebrek van een website deels of volledig met lead advertenties. Het achterlaten van de contactgegevens vindt plaats binnen het LinkedIn platform. Dit is een groot voordeel want wanneer je iemand een advertenties laat zien en deze naar een website stuurt, moet je ervoor zorgen dat er verschillende componenten kloppen om de conversie te maximalsieren. Dit zijn:

  1. Ad scent zorgt ervoor dat iemand op een logische en voorspelbare manier van plek A naar B wordt geleid, bijvoorbeeld van een advertentie naar landingspagina. Dit heeft betrekking tot het gebruik van dezelfde kleuren, vergelijkbare copy, lettertype, etcetera. Het gaat er hierom dat iemand krijgt wat hij.zij verwacht na het klikken op de advertentie.  Lees het artikel “Facebook advertenties werken niet? In 4 stappen naar winstgevende Facebook advertenties” voor een uitgebreideren uitleg hierover.
  2. De laadsnelheid moet goed zijn. Hoe langzamer een website laadt hoe meer tijd je ervoor moet uittrekken. Wanneer een website langzamer dan in 3 seconden laadt, gaat dit invloed hebben op de conversie.

#2. De kwaliteit van de contactgegevens

Ten tweede is de kwaliteit van de contactgegevens ook vaak hoog. Zoals je kan zien op de afbeelding hierboven, opent een scherm binnen LinkedIn wanneer er op de advertentie geklikt wordt. In dit scherm moeten de contactgevens worden ingevuld

Het grote voordeel van LinkedIn lead advertenties is dat de contactgegevens waar een adverteerder naar vraagt al uit het gebruikersprofiel worden gehaald. Dit heeft als voordeel dat iemand dus niet direct een onjuist emailadres zal opgeven of elk andere vorm van onjuiste informatie.

De contactgegevens kunnen wel worden aangepat door een gebruiker, maar omdat dit actief moet gebeuren zal de kwaliteit van de contactgegevens relatief hoog zijn.

Om het maximale uit LinkedIn lead advertenties te halen, moet je goed nadenken waar je deze wilt in zetten in de customer journey.

LinkedIn leadadvertenties in de customer journey

Over het algemeen worden lead advertenties vroeg in de customer journey gebruikt. Een lead is immer nog geen klant. Je kan op 2 manieren LinkedIn lead advertenties inzetten

  1. Naar een koud publiek: op deze manier adverteer je naar een publiek wat nog niet of nauwelijks met jouw bedrijf in contact is gekomen.
  2. Naar een opgewarmd publiek: op deze manier doe je er een stapje bij. Je zal namelijk eerst met een blogpost gaan adverteren, en daarna retarget je deze personen met een leadadvertentie.

Het is niet zo dat de ene manier altijd beter zal werken dan een andere manier. Je zal dit moeten testen. Kijk naar de resultaten van de gehele customer journey. Welke manier zorgt voor klanten met de meeste waarde?

 

Een succesvolle of onsuccevolle leadadvertentie

Een succesvolle advertentie staat bij de kwaliteit van de weggever. Ook al kan je LinkedIn lead advertenties ook inzetten voor andere doeleindes, het grootste deel zal deze inzetten om iets gratis toe te sturen in ruil voor contactgegevens.

Het creeren van een goede weggever is daarom onzettend belangrijk en dit kan je doen door 3 stappen te volgen:

  1. Bepaal jouw ideale klant en begrijp waar hij of zij naar opzoek is. Dit is cruciaal om te bepalen waar jouw weggever nu eigenlijk over moet gaan.
  2. De weggever moet snel te consumeren en specifiek zijn. Een snel te consumeren weggever die echt een specifiek probleem oplost trekt mensen meer aan. Probeer dus een klein stukje maar op te lossen, en niet alles. Een goed voorbeeld is bijvoorbeeld een LinkedIn Profiel Handleiding. Dit gaat niet over HEEL LinkedIn maar slechts over een klein stukje hiervan.
  3. Het moet heel veel waarde geven. Een goede weggever helpt iemand echt een stap verder. Dit eheft als gevolg dat iemand onder de indruk zal zijn door de kwaliteit en zal denken: “Wow, als ik dit al gratis krijg, hoe goed moet het betaalde deel dan wel niet zijn?”

Hieronder zie je ook een voorbeeld van een te brede weggever. Een online marketing checklist kan veel betekenen. Online marketing bestaat namelijk uit veel onderdelen zoals: SEO, SEA, email marketing, conversaitonal marketing, content marketing, social media advertenties, en ga zo maar door. Deze checklist lost daarom niet een specifiek probleem op.

Leads zijn leuk, maar nog geen klanten – de volgende stap

Stel je lead advertenties zijn succesvol en de leads stromen binnen, dit heeft nog geen positieve impact op jouw omzet wanneer je deze leads niet kan converteren naar klant. Daarom is een ijzersterk systeem hiervoor heel belangrijk.

Zorg ervoor dat je de techniek goed hebt staan, en met name je tracking codes zoals je Facebook pixel, Google pixel, LinkedIn Insight tag etcetera. Als je niet weet wat dit betekent bespreek dit dan met jouw developer.

Zorg dat je follow-up door verschillende kanalen komt en binnen 24 uur. Bel al je leads of heb een ijzersterke email campagne in combinatie met ads. Op deze manier zorg je ervoor dat je het maximale uit je leads. haalt.

 

LinkedIn lead advertenties opzetten

Leer in de onderstaande video hoe je lead advertentie opzet.

Comment Section

0 reacties op “Wat Zijn LinkedIn Lead Advertenties En Hoe Zet Je Ze In?

Plaats een reactie


*